Browse By

Efektywne Odchudzanie

girl-791563_640Moda na odchudzanie pojawia się sezonowo – ludzie najchętniej chcą zrzucić wagę na wiosnę lub lato. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę z tego, że najważniejsze jest zachowanie zdrowych nawyków żywieniowych przez cały rok, nie tylko kilka letnich miesięcy. Zachowanie zasad zdrowego odżywiania pozwala na efektywne odchudzanie, a przede wszystkim zachowanie idealnej wagi i sylwetki na całe życie. Prawidłowe nawyki żywieniowe sprawią, że zyskasz wigor, zdrowie, kondycję i polepszy się Twoje samopoczucie. Możesz nauczyć się planować zdrowe i smaczne posiłki pełne wartościowych składników odżywczych. Twojemu organizmowi nie będzie już ich brakować i sam/a się zdziwisz, jak łatwo przyjdzie Ci zrezygnowanie ze słodyczy czy kalorycznych słonych przekąsek.

 

diet1

Zdrowa dieta to podstawa skutecznego odchudzania. Musi ona zawierać węglowodany, białka i tłuszcze w odpowiednich proporcjach. Z węglowodanów powinniśmy wybierać pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce. Tłuszcze to przede wszystkich oleje roślinne oraz sery żółte. Z białek polecane są ryby, chude mięsa oraz jajka i nabiał. Na początku wprowadzenia zdrowej diety warto przeprowadzić bilans dziennego zapotrzebowania na kalorie. Posiłki koniecznie powinno się spożywać systematycznie, najlepiej co 3h, co polepszy nasz metabolizm, nie mogą one być zbyt obfite. 4-5 mniejszych posiłków w ciągu doby sprawi, że żołądek się nieco skurczy a mózg szybciej będzie wiedział, że jesteśmy najedzeni.

 

jump-493889_640

Warto pamiętać także o ruchu fizycznym. Codzienny ruch pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu i rzeźbi sylwetkę. Każdy może wybrać sport dla siebie – jogging, pływanie, jazda na rowerze, fitness, joga czy chociażby krótki spacer znacznie podniosą efektywność diety.